En Dum Amerikanare...



Haha, jag har ju glomt att beratta den sjukaste handelsen som hande mig och Linn i Miami!

Aldersgransen i USA for att dricka o vin och andra alkoholaltiga drycker ar 21, vilket ar fullkomligt RUBBAT!!
Men ar man har far man VAL accptera faktumet... men vi svenskar ger oss aldrig.
Prova gor val inget??

En kvall skullle vi ga och handla sprit, vi kommer fram till kassan och skulle betala, Linn tar fram sitt credit kort och ska betala da sager agaren:

- Can i see your ID please
 (Linn racker fram sitt ID snallt och vanligt)
Agaren sager da:
- U r not 21..
Linn: noooo
- Agaren:But then u cant byt?..
-Linn, OK fine then i will pay cash
Och da sager agaren
- Yeah OK
HAHAHA alltsa helt stort, men vi led ju inte :P


Idag var det dags for AU PAIR mote, det var PICKNICK med ens hostfamily sa Jack Calla och J var ocksa med ganska trevligt, efterat motte jag upp Aneka, Lisa och Julia sen kom Linn och Beathany ocksa.. satte oss pa starbucks en stund, valdigt trevligt!

Nu ar jag har och ska sova.. Jag lovade ju bilder, men det blir nog inget med det eftersom jag inte tagit nagra nya bilder haha :P

God Natt!

LOVE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0