Att vaga saga NEJ!



Ar det mer an jag som har det problemet??

En kompis, en foralder, ens egna foraldrar, en larare en random person fragar nagot som du verkligen INTE vill men anda sager du JA for att gora personen i fraga GLAD!!

Ja da har vi ett STORT allvarligt problem!

Varfor sager man ja om man inte vill?
Jo for att gora personen glad
kanske nasta gang personen som fragade dig nu sager ja till dig nasta gang
du staller upp for vannerna
du vill vara en god van
vill vara alla tillags...
vill inte gora personen ledsen
visa att du ar flexibel...


men marker ni nu??
NAR tanker vi pa oss sjalva???

ALDRIG!!!!
Kanske det som ar forsta steget att tanka pa sig sjalv och sen pa andras vilja, for det ar DU/JAG som kommer i forsta hand. Detta ar nagot som jag har fatt brottats med sen jag blev tonaring.

Nej man blir inte tuffare, tvartom, du ar vanner, systern, dotter whatever de kan leka med for de vet att du alltid sager JA!!
vagasaga NEJ!

men ofta jag kommer saga till typ va jag tycker om mitt schema och hur man kan utnyttja en person som de gor... jaa jag far skylla mig sjalv ocksa absolut... men jag har visserligen INTE det problemet att jag inte sager ifran till mina foraldrar, men om det finns ngn stackare har ute som har det... sa ta ett samtal.
behover INTE sluta med varsta braket eller ngt sant.. bara ett trevligt samtal dar ni oppnar er osv...
for det ar ngt jag har gjort, och det har underlattat sa mkt!
sa nu har jag varldens basta relation med mina foraldrar och vi uppskattar, kompromissar och ALSKAR VARANDRA:):)


Slut pa min serious talk!

Dagen har bestatt av JOBB JOBB hatte mkt trakigt JOBB, men efterat var det dags for ENGELSKAN. Akte dit med LISA, en  au pair fran osterrike... ganska omotiverande men med Rudolf med roda mulen framfor oss sa gjorde han min kvall HAHA!

Sorry, jag ska inte ens forsoka aterberatta va som hande, men jag sklrattade sa jag grat och tillsut fick jag med hela klassen och lararen... det va underbart att fa skratta sa mkt!

och MARIA, att ga i en annan klass en ES3 kandes bra haha!
kanske detta jag behovde for att itne stampa kvar i Vellinge gymnasietide!

Nu sager jag god natt!


LOVE!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0