Godis och sikta mot sjärnorna!


Klass 1-5 gick man på skegries skola, det var tider.
Varför jag börjar skriva om när jag gick på låg och mellanstatidet beror på att ett barn sa till mig att han/hon ville bli vuxen..
och då slog tanken mig:
NÄ VARFÖR DÅ?
jobb, utgifter, man har krav på sig, skaffa lgh hus bil man barn gifta sig bla bla bla!

Då var det bättre när kl slog 2 på fredageftermiddag man gick hem och man nynnade på " jag vill ha chicken to night"

och hem lekte på rummet dags för middag ( förhoppningsvis kycklig) godis och sikta mot stjärnorna..
vaknade vid lagom tid på lördagen och lekte med en kompis!

Tog man verkligen vara på sin barmdom ordentligt?
Nu hör man 11 åriga tjejer som använder string, har sex röker, dricker sprit?
NÄR JAG VA ELVA ÅR LEKTE FORTFARANDE JAG!!!:)


Är usa annorlunda på allt?
För när jag var barn då lekte jag alltid med någon, vad jag kan minnas
före och efter skolan:P näe men väldigt ofta speciellt på helgerna
Och när sommaren kom och det var dags för sommarlov var man ju ute 24/7..
Frukost - Leka- lunch- leka- Middag ( när man blev äldre lekte man lite till)
Men här verkar det som om att man inte leker.. men men:)

Helgen blev en hur skön och lugn helg som jag verkligen behövde

Igår spelade Linn hockey match, de vann,, congrats
Efteråt blev det pizza!

Nu ska jag sova och ta det lugnt för sen ska jag leka:)

på TORSDAG:
DÅ SKA JAG BÖRJA TRÄNA GYMNASTIK!


puss från Pitt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tror på att barn ska LEKA. Vuxen blir man tids nog! Man är inte vuxen vid 11 års ålder. Härligt att du också tror på att leka när man är liten!

Kramochpuss

Mamma

2009-03-09 @ 19:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0