För och nackdelar med att vara au pair!

Många hade väl börjat skriva en LÅÅÅÅNGG lista på det som är positiv och negativt,
men så hadejag inte tänkt att börja med eller kanske rent av inte göra överhuvudtaget!

För när du bestämmer dig att åka som au pair, väljer du förmodligen att vara borta i ett år,
då vet du att du ska vara borta i 1 ÅR!

Ett år hörs som en evighet, men om du tänker tillbaka på det gångna året vad har egentligen hänt?
jag summerade:
jag började och jag slutade på Mc Donalds, det var väl det största som hänt mig!

Men på dessa tre månader jag har vistat här har jag redan lärt mig och gjort så mycket mer!

Sen kommer man ju till den känsliga biten av det hela, vad man "lämnade! där hemma...
familjen, jobbet, vännerna och allmänt vardagslivet!
men ÅTERIGEN, varför ska jag vara ledsen och sakna alla ( självklart är det normalt), men du/jag ska va borta i ett år
om inte vännerna finns kvar är det inga riktiga vänner!
Njut av tiden och ta vara på allt och LEV LIVET
LIVING THE DREAM!

Som sagt som jag lovade blev det ingen lista med positiva saker och negativa saker

men de negativa är väl att man saknar allt där hemma, men ändå vill jag inte byta ut mitt liv som jag har här nu.
jag kommer ju tillbaka:)

HELGEN:
Fredag morgon, linn hämtar upp mig runt 11 tiden åker och handlar och lägger oss i hennes säng,
bestämmer oss för att ta en fika, gör det och jag kör hem.
Väldigt lugn och skön morgon!
Vid 9 pm hämtar jag upp linn hos henne kör hem till mig, duschar lagar tacos och sen ringer vi vår privat chaufför TOMMY och han kör oss till oakland, där in på puben peter´s pub vi går.
mötte om paul och hans kompis!
en super trevlig och hur rolig kväll som helst!
men nu har jag blivit sjuk på köpet...

Nu ska jag köra till linn igen:)

PUSSKRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0