17-30 Maj 2008!

Sommaren 2007 fyllde min mamma jämt, hon bjöd hela familjen på en semester till usa, mamma hade varit här innan och hon ville visa oss detta landet och därför passade vi på på hennes födelsedag!

tre veckor spenderade vi då.. Resan började:
5 Dagar i New york
Flög vidare till San Francisco 3 dagar
Hyrde bild körde upp till santa rosa napa valley
ner till pepple beach och paso roble
Målet nu va LOS ANGELES 7 dagar
tog bilen till las vegas och sen till grand canyon
och tillbaka till vegas för att flyga hem:)


EN OFÖRGLÖMLIG RESA! och det är väl tack vare den resan som jag sitter här idag:)

Och även denna sommaren när jag kom hem började jag umgås med Maria, hade mycket att ge varandra och därav mycket från min usa resa och hennes, maria gav mig hur många tips som helst innan jag åkte!

På sommrarna har jag och Maria vårt favorit ställe KULLEN.. så en sommar dag när vi var på väg till kullen diskuterade vi lite fram och tillbaka om hon och jag skulle åka och vi bara men GUD! DU&JAG åker tillsammans!
Så vi snackade va hur taggade som helst ( när vi snackade var jag tillsammans med oskar).. men vi bestämde oss för att nja vi kanske bara tar new york.. men jag blev dumpad och jag blev förälskad i min vän maria:D.. och vårt usa snack blev mer seriöst!

Så en dag när jag och Maria hade bestämt att umgås så ringde vi hennes släkting som jobbar på ett resebolag, åka in och kolla priser
men på ca 2 timmar hade vi bokat en resa till usa i TVÅ VECKOR:D
24 OKTOBER!!

17 maj var avrese datumet.. 7 månader. kändes ju som en EVIGHET!!
Tiden gick och det blev många sms med:
MINDRE ÄN 6 5 4 MÅNADER KVAR;)


14- 15 Maj var det "prova sova över dag" var tvunga att träna inann den stora dagen HAHA;) ( dagen då jag tatuerade mig också dock)..
vi var hur uppspelta som helst och totalt galna haha:D

När 16 maj kom, maria ringer och säger:
JAG HAR SLUTAT!
skriker på mamma.. mamma KOM KOM KOM NU KÖR VI!
hade kollat min väska tusen gånger för att se så jag hade allt med mig, pass pengar biljett.. ja ni vet!

spenderade dagen med Paulina och har fort dåligt samvete att jag va så hyper aktiv den dagen:)
men roligt hade vi:D minns den dagen som igår:D

Hem till Maria (glömmer antons choklad på vägen, blev förbannad hoppade nästan av bilen haah)
Men den 16 maj var det att äta ute me Johan maria mamma b å vår kära paulian!
skulle va utan henne i 2 veckor det va hemskt:/

17 maj.. 0300 ringer klocka.. OPPÅSTIG var det:) men det va inga problem, sminket åkte på och kläderna och nu satt vi i bilen! Både filmkameran och den digitalakameran gick på högvarv redan:)

jag kommer inte skriva varje dag om usa. men lite:)

0905 går planet, blev en skit äcklig macka på kastrup typ en vengelin macka eller ngt? eller möjligen skadaj? who knows:D!

landade på dagen new york tid... det blev svart taxi som maria lurade med mig i;)
2 svenska vackra tjejer var på väg till det fantastiak hotellet CARTER!!!!

CHOCK!
har aldrig sett något skabbigare hotell, inget lås kanppt ngn receptition.. jooo hon med den silvriga väskan?
var en skit fräck tant som alltid bar sin silvriga väska och den va så jävla fuuuul:)
upp på rummet duschade i vasken för duschen va så groteskt äcklig:)

Nu var det ut och göra new york osäkert och visst gjorde vi det:)
på 1,5 dag smällde vi ca 7000 mer än halva vår reskassa... SMARTA TJEJER!
ringer mamma och lägger på den finaste rösten:)

EMPIRE
CENTREL PARK ( fiket där det va smockfult;) )
SOHO
GROUND ZERO ( bilden från taxin)
payless ( 15 par skor)
forever 21 ( för mycket käder)
Century 21 ( för mkt igen:) )


" jag och maria sitter inne på starbucks, både hon och jag har beställt en pastasallad"
jag får in min, marias kommentar:
Du fick FYRA tomater ditt jävla svin!
jag doooog av skratt:D!

Efter 5 dagar i new york bar det vidare till LA, tog planet däckade ganska fort på planet
ANTON kom och hämtade oss, kl var sent men vi va hunriga så det blev tommys,, världens äckligaste.
Pommes med chili corn carne på... ÖÖÖE!
In på hotellet i Hollywood,
Best western hollywood inn?
Hur fins som helst, sjukt mysigt:)

Dagen därpå gjorde vi oss i ordning för att gå och göra hollywood mer osäkert än vad det redan än,
mer shopping mer skor mer kaffe,men också se hollywood skylten!
På kvällen kom anton och hämtade oss på hotellet åkte till hans skola och visade oss runt. blev alldeles tårögd så fint det var haha:)

upp tidigt morgonen därpå för att åka till UNIVERSIAL STUDIOS!
STAR LINE!!!
hur coolt som helst, roliga karuseller maria lurade upp mig i både det ena och det andra,
Man blev fotograferade som man blir hemma i sverige också.. vi blev så fula på en bild så ett annat par gick fram och pekade på mitt och mARIAS kort och började skratta HAHA:D

Vi spenderade 4 dagar i hollywood och sen begav vi oss til st Moncia!
hotellet one block from the beach!
muscle beach vencie beach JUST LOVE IT!
jag är förälskad!
jag vet inte rikigt vad jag ska skriva för jag kan verkligen inte förklara vilken lycka och vilken underbar resa det var, den absolut bästa någonsin i hela mitt liv!

Ute liggaren på bron
jag fastnar med klacken
för mycket öl
bh i lampan
solbrända människor
slagt mitt på gatan
sena nätter
tidiga morgnar!

det var med en stor klump i magen att gå upp sista dagen morgonen och veta att vi skulle åka hem:/
TACK MARIA:D

kommer lite bilder nu!

peace love!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Härlig läsning, mitt hjärta!!

Tack för alla fina ord:-)

Kramochpuss

Mamma

2009-03-07 @ 00:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0