Valborgsmässoafton!


jaha, då var det redan den 30 April.. ett år sedan jag hade min 20 års fest
hur sjukt är inte det att tiden går så sinnessjukt fort?

Innan jag hämtade flickan tog jag en snabb kopp kaffe med Linn och pratade om hur våra familjer har firar valborg,
man kan ju säga ganska enklet att jag och Linn har haft ganska lika uppväxter även fast hon e från huvudstaden och jag från Lilla söta trelleborg (skegrie, ROCK ON)..

Att fira valborg i sverige (skegrie)

31, 34 och 36 träffades runt 17 snåret det hade dulkats upp med mat vin läsk och massa andra festligheter
det åts i stora mängder och det dracks desstomer, näe tog kanske i lite dock..

Kl närmade sig 20,00 tre familjer satte sig på deras cyklar och tramdes sig mot elden som den kände INGEMAR hade ordnat.

Vid elden träffade man alla andra som bor i skegrie med sina barn fruar män osv osv,
hade man tur kunde man se ngn söt kille eller en fling från skolan :)

Man hade även med sig en liten fika,..
De som bott i skegrie ett tag då menar jag MER än 10 år känner nog till händelsen när en tjej trillade i bäcken??
eller det är inget ni vet eller minns..?
Då ska jag dela med mig av den historian..


Valborg, fanns en bäck barn ´
uppdraget eller spänningen under denna kvällen var att man skulle hoppa över bäcken UTAN att trilla i..
men en tjej som kanske var FÖR exalterad eller för klumpig springer och börjar hoppa men
SPLASH då ligger hon i bäcken med kläder och skor på och på köpet alldeles lerig...
Flickans mamma kommer och ska hjälpa henne men flickan skäms och är så ledsen så hon skriker på sin mamma och slänger lera...

Nu ställer jag mig själv frågan om jag ska berätta vem bäckabarnet är eller om jag ska låta det vara en hemlighet för er som inte vet....
aa låter det stanna i mitt hjärta, men flickan blir än kallad för bäckabarnet men de kan skratta åt det hur mycket som heslt!


MIN dag ser ut: middag och shopping med linn nere i SOUTH SIDE!

PUSS!

Kommentarer
Postat av: mamma

Denna händelse kom upp idag:-) Alla skrattade glatt:-)Ingen glömmer någonsin denna händelse.

Kram

Älskar dig

2009-05-01 @ 01:48:18
Postat av: Nelly

Vi saknade dig igår. Hoppas du hittade något när du shoppade :) Tänker på dig.

2009-05-01 @ 09:54:29
Postat av: cajsa

jag berätta för mina elever om detta igår haha haha:)

2009-05-01 @ 10:26:22
URL: http://cajsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0