Best of both worlds!


17 again, det var länge sedan man var 17 år.. vill man bli det igen?? var det en bra eller dålig tid?
Ikväll såg jag och LINN 17 again, en roande och kär film... som alla vet är ju den käna zac efron eller vad han heter med,
så lite knäsvag blir man ju allt:)

Det var bättre förr, är det ett ordspråk som är sant eller är det något man själv bestämmer,
om jag ska bli djup så tror jag inte att det finns en bättre eller sämre period utan perioder som man lär sig mer eller mindre och upplever upptäcker mer eller mindre men i varje epok har man fått ny erfarenhet!

Lågstadiet:
7-9 år? är dock inte riktigt säker.,
vad hände?
* började skolan
* första pojkvännen ( EMIL)
* läxor
* lärde sig engelska
de punkter jag kom på nu.
Men när man var mellan 7-9 år så kände man sig stor?
visst?
Men ändå var det disneydags på lördagarna och fångarna på fortet på fredagarna med en nytvättad pyjamas och godis tillsammans med världens bästa familj!

MELLANSTADIET
10-12 år

Började snacka mens
vissa kom in i puberteten
man börajde VA istället för att LEKA
minns när jag och Tina från skegrie stod i hennes trädgård när hon skulle lära sig cykla på enhjuling
det var då vi sa det, att VA i stället för att leka!
Man gick på patry i tommarps församlinghem
Sov överhos kompisar och stannade uppe hela natten
snackade pojkar med sina tjejkompisar.
När jag nu sitter här och skriver så var det verkligen en STOR period i mellanstadiet för det var då man faktiskt började utvecklas som person!

HÖGSTADIET
13-16 år
OJOJOJ detta var en känslig tid
Folk blev av med oskulden
man hörde folk hade blivit gravida
man kollade in äldre pojkar
pojkintresset blev större och större!!!!
Jag skaffade POJKVÄN
man fick bärja övningsköra
LÄRAR MIDDAGEN
utklädnaden
man slutade på högstadiet och skule ut i det vikiga livet!'
Minns i slutet på 9an då jag hade varit tillsammans med oskar i 6 månader drygt,
jag visste när han hade rqqaster osv osv, så varje engelsklektion samma tid gick jag på toaletten, då en dag säger min engelsklärare till mig:
CATJA hälsa oskar men stanna inte ute förlänge;)


GYMNASIET:
16-18/19
JAG splittrades från alla mina kompisar eftersom jag valde en anna gymnasi SKOLA
gick ESTETISK dans/teater
fann många helt underbara vänner där
jag hade mina 3 bästa år
fest fest fest
mycket pojkar nu med
men till skillnad från högstadiet så FICK kompisar barn..
målet på gymnasiet var ju
STUDENTEN
den LYCKLIGASTE dagen i mitt liv, och då överdriver jag INTE!

Men nu då... va hände sen?
jag jobbade på mcd i 1,5 år och trivdes som fisken i vattnet men kände att det var dags för ngt nytt och därför så begav jag mig till
USA. och som ni alla vet så är det här jag sitter just nu i denna heta stund:)

Kanske inte dirket hade en menning varför jag ens skrev detta inlägget, eller JO
för att visa att hela ens livv har en påverkan om vem man är just IDAG i denna heta stund!
Jag har haft en alldeles underbar uppväxt
i trygga lilla sköna SKEGRIE, en by utanför trelleborg!

Men jag tror inte att det var bättre förr, utan det var en bra tid du hade då
själv har jag svårt för att gå vidare i livet och släppa det som varit men
herregud jag är 21 ÅR och har fortfarande hela livet framför mig!

Nu ska jag avverka 7 månader i usa till sen kommer jag hem och gör trelleborg osökert!

PUSS

Kommentarer
Postat av: cajsa

du är så klok catja:) jättekul inlägg jag ska göra likadant:)

2009-04-21 @ 16:47:11
URL: http://cajsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0